fredag 23 april 2010

Rekrytering

Häromdagen köpte vi en mobil (inte telefon) till två små nyfödda pojkar. Affärstanten upplyste med dyster min om att de just för tillfället bara hade tjejmobiler inne, varpå jag gjorde ett halvhjärtat försök att ifrågasätta det påstådda faktum att fåglar, paraplyer och diverse andra djur och föremål i olika färger är tjejgrejer, men man orkar ju liksom inte hålla på så mycket när folk ändå inte fattar. Hursomhelst så utmanade vi ödet och köpte trots allt en mobil. Såhär ser den ut:



Kanske har hon rätt ändå. De filtade ulldjuren ser nog lite feminina ut. Speciellt den vänstra krokodilen där. Jag vet inte om någon närstående till de arma barnen läser detta, men om det om sådär 16 (eller 30) år visar sig att de blivit bögar, feminister, syslöjdslärare eller på något annat sätt allvarligt skadade av detta så tar vi på oss det, okej?
Sorry.




1 kommentar:

Patrik sa...

Jag fick inte köpa en jättesöt blå val till mitt nyfödda barndomsvänsbarn bara för att jag inte visste vilket kön ungen hade. Det fick bli en könsneutral orange krabba i stället. Nästan lika söt, men vafan, liksom.