onsdag 23 juni 2010

Kärlek och ammunition

Åh, vad jag älskar Richard Dawkins. Ännu en stor idol. Det är så imponerande att kunna hålla sig lugn och saklig när en förstoppad jänkare vars intelligenskvot ligger ca 100 poäng under ens egen sitter och hånskrattar hjärndött åt en för att man inte kan presentera säkra bevis för att gud inte finns (vilket naturligtvis är omöjligt) när han själv inte ens kan skrapa ihop tillräckligt med kognitiv förmåga för att föra ett samtal.

Jag säger det ibland och tänker det oftare: Det är tur att jag inte har ett skjutvapen. Det är inte så att jag tycker att man ska skjuta dem, vars åsikter inte överensstämmer med ens egna, det gör jag verkligen inte. Det är oerhört, oerhört fel att göra det. Men ändå. Så lätt hänt. Så väldigt död Fox News-gubben hade kunnat vara om jag någonsin hamnat i debatt med honom. Om jag haft ett skjutvapen.

Inga kommentarer: