tisdag 4 maj 2010

Hausfrau

Jag vill inte framstå som en person som bara ägnar sig åt kändistester och redovisning därav, så nu tänkte jag uppvisa mina matlagningskunskaper. Minns då att vi inte har något kök. Men. Vi har blivit kompisar med elgrillen! I den kan man grilla korv, grilla korv, grilla korv och grilla mackor, men kanske, tänkte jag, kan man även grilla annat. Givetvis kan man det. Så jag grillade tunnbrödsrullar med tomatsås, keso, svamp, paprika och kvibille gräddädel. Oregano skulle också varit i, men går ju även att lägga ovanpå om man nu skulle glömma. Fast den flyger bort när man blåser för att maten ska svalna så att ha den i är nog ändå att föredra. Gott blev det! Kan ses som ett desperat rop efter hemmapizza och det är det ju också. Hade blivit godare med redig ost istället för keso, men vi försöker hålla en lite halvslank linje här hemma, så...



Nackdelen var väl att det blev en smula kladdigt i grillen. Men det är inget problem, för man kan ta bort grillytorna och diska dem. Vilken grej!




Det förekommer förfrågningar om bilder på renoveringsarbetet, men något sådant har faktiskt inte förekommit på ett tag. Förrän idag! Jeanette målar skjutpartiet! Ojoj!



Och så kan vi diska i maskin nu. Om vi kopplar maskinen till en sladdvinda. Om någon tycker att detta är ett obra förfarande så blunda.



Kanske har jag inte visat myshörnan förr? Där är tanken att vi ska ha snygga dynor, men vi börjar bli ganska fästa vid yogamattan från GeKås.



I stora staden Malmö har vi köpt en fin, röd äggaklocka. Jag vrider upp den ibland för att kolla hur högt den ringer.



Och på kylen har vi en storvinst. Kanske köper vi en segelbåt.



Om man kommer hit och hälsar på så kan man få sova härinne. Vi kallar det fyllecellen. Väggarna är inte svarta, utan färgen heter asfalt. Vi vill ju inte överanvända gråskalan.


1 kommentar:

Anonym sa...

Haj.

Apporoppå grillpanna. Haru sett kaffekokar-bloggen på http://kaffekokarkokboken.blogg.se

hihi. Mkt mkt bra.Blir kladdigt och det tar lång tid att laga. Slow food när den är som bäst!

Marie