onsdag 19 maj 2010

Om den spännande invigningen av ugnen

Vad är det här då? en högteknologisk pepparkvarn? Nä, det är en högtalare till datorn. Tyvärr blir ljudet sämre med den i- än urkopplad. Lite tråkigt ju. Men det är nog bara för att vi har en überMac.

Men kolla här då! Pour homme står det på lådan. Jeanette har köpt en manshögtalare! Nu blev det sådär fel igen ju!


Jaja, skit i det. Ugnen kopplades in förra veckan! Dagen efter var jag oerhört sjuk i snuva och halsont men ville ändå premiärköra den. Vad kan man göra som äv väldigt enkelt? Jo, ugnad banan! In med den.

Jag hade ugnen på varmluft med ånga för jag tänkte att det borde passa en banan. Hade tänkt fota medan den var gul men jag blev tvungen att gå på toa och när jag kom tillbaka var den redan svart så jag fotade en annan gul banan som lutade sig lite nonchalant mot några köksredskap.


När det sipprar ut vätska från antiexplosionshålen börjar den lite närma sig färdig. Det var då mkt svårt att få fokus på själva bananen, kanske pga ångan. Då borde jag naturligtvis stängt av autofokusen, men det kom jag inte på förrän nu.


När bananen ugnats färdigt snittade jag upp den som en abborre ungefär. Ritsch!


Sen goffade jag ur grejset och tjoffade ner i en skål med glass.


Sen på med sirap. Det ska vara ljus sirap!
Sen åt jag detta. Till middag.


Och sen ugnade jag en banan till och åt, även den, med glass och sirap. Detta slipper ni se bilder på.

Sirapsflaskan har numera en praktiskt schpritzekorsch. Mkt bra! Kan ha varit så länge, men man köper ju inte sirap varje vecka precis.


Nu om annat. Fläkten har mist sin skyddande hinna.


Och kylskåpet är i bruk. Det ska öppnas med en fotpedal, något som i början kändes omöjligt att lära sig men efter bara en vecka känns helt naturligt.



Inga kommentarer: