tisdag 1 juni 2010

Jag bildar mig

Alltså, vad är oddsen? Jag går in på Wikipedia, slumpar en artikel och vad får jag fram? Sissel! Okej, på tredje slumpningen, men ändå. Det måste vara ett tecken på... ja, jag vet inte, men just när det hände kändes det lite övernaturligt. För er som inte vet: Jag har en liten... grej för Sissel och har så haft länge. Min första skiva någonsin var faktiskt med Sissel (lilla sjöjungfrun). Om man inte räknar ärvda Televinken då, vilket man ju knappast gör.

Visste ni förresten att Leon Czolgosz mördade USA:s 25:e president William McKinley genom att skjuta honom i skrevet? Jag visste inte ens att USA haft en president vid namn William McKinley, och jag har ändå tillbringat ett år i ett träsk i North Carolina. Wikislump; det är grejer, det.

1 kommentar:

Patrik sa...

Slumpade fram Sissel. Jo, det brukar heta så.