onsdag 23 juni 2010

Om Telia var en person hade hon/han nog haft en personlig assistent

Jag läste för ett tag sen annons från Telia om att man kunde betala för bredband 6-8 Mbit/s och få 14-16 Mbit/s. Det låter ju himla piffigt. Som en bra deal låter det. Mycket bättre än dealen vi verkar ha med Telia där vi betalar för 6-8 Mbit/s men får strax under 2 . Det är faktiskt en jättedålig deal. Så dålig att Jeanette påtalat för Telia hur pass dålig den är. Och de höll faktiskt med. Och en tekniker skulle titta på det, jodå. Fast sen hände ingenting. Och då påtalade Jeanette detta för dem. Och då visade det sig att det inte fanns nån felanmälan. Nä, det hade liksom den förra människan där på kundtjänst skitit i, kan man tänka sig. Så då tar det 3-4 arbetsdagar till. Om nu den här nya människan lyckas göra en felanmälan, vill säga. Det är inte lätt, inte. Man måste nog kunna skriva och kanske trycka på flera tangenter i en följd.

Är jag orättvis mot Telia nu? Alla kan ju göra fel? Ja, det är mycket sant, men detta är inte deras första förseelse, kan man säga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja på dom bara