måndag 12 april 2010

Gimme fud

Okej, nu saknar jag köket. Så in i helvete. Man får svära på sin egen blogg.

Husomhelst. När jag får kök ska jag äta chèvretoast varje dag. Varenda dag. Och pasta med kvibillesås. Och så får jag nog träna en hel del.

Under tiden funderar jag på vad jag ska göra med mitt liv. Trots min oerhört respektabla ålder ska jag förvärvsarbeta i 35 år till, och risk finns att så många år inom vården förvandlar mig till patient på någon låst institution med rastgård. Alltså tänkte jag komma på vad jag vill bli när jag blir stor. Och alltså har jag gjort arbetsförmedlingen intressetest.

Då ska vi se. De tycker att jag borde bli skådespelare, regissör, dansare eller musiker. Eller varför inte scenograf, konstnär eller författare?

Tack så mycket, alltså! Det var ju många intressanta förslag och nu ska jag bara bestämma om jag ska damma av flöjten (som nog rostat sönder), stämma gitarren (som jag aldrig spelat på), återuppta baletten (som jag slutade med när jag var fyra) eller söka in till konstfack eller scenskolan. Baggis ju.

Mysteriernas mysterium. Fotomodell, ett lite udda men existerande yrkesförslag, dök inte upp. Jag känner mig kränkt.

Egna spåningar ger delfintränare, astronaut, performancekonstnär och luftskrivare. Möjligen kung eller proffessionell tv-tittare.

Inga kommentarer: