måndag 5 april 2010

Bilder

Ja. Nu blir det bilder. Bilder på huset. Vad det lider. Men först vill jag - mest för min egen skull - dokumentera den stora fisktävlingen som gick av stapeln förra lördagen. Egentligen var det en födelsedagsfest för Marie, men det hela tappade snart all sans och blev ett sällan skådat och blodallvarligt fisktillverkningsjippo. Blodallvarligt. Och ja, jag vet att vissa inte är fiskar.

Sanne gick ut hårt med sin pärlplattedelfin. Här fotograferad upp och ner.

Maria svarade med valen Jonas som hade genomtänkt frisyr, men lite dålig balans.


Catarinas Nemoinspirerade skapelse lämnade ingen oberörd.


Ann hade sytt en slöjstjärt modell jävligt stor av gardintyg. Ett mkt gott försök och en av tre finalister.

Den andra finalisten var jag och min tantfisk Blanche. Vi vann faktiskt sedermera hela alltet.


Den tredje finalisten var Helene med sin tvådimensionella målarbokstolkning. Signerad.


Anna och Gunsan hade gjort en hel sjö. Eller ett hav är det nog med tanke på valen. Thinking outside the box har aldrig varit så inside the box.


Jeanettes superclayfisk diskades eftersom det framkom att hon inte hade gjort den själv. Det hade jag.


Nåväl. Till saken. Såhär ser det ut när man kommer in genom vår ytterdörr. Som synes finns där ett nytt, jättestort hål i väggen in till vardagsrummet.


Och här är köket. Mycket snyggt, yes?


Här kan man på en och samma bild se köket och det jättestora hålet. Men kan även se att fönstret ut mot gatan numera går att se igenom.


Och såhär kan det se ut när man lever hela livet i sovrummet och tvättstugan.
















2 kommentarer:

Anonym sa...

Vart har Roland tagit vägen??

Maria sa...

Han är död. Fråga inte.