torsdag 15 april 2010

Halleluja

Här går man runt som en dum ateist och bara låter bli att tro på gud, påskharen, tandfen och annat och så bara - BAM! - får man ett såhär tungt bevis för guds existens i ansiktet, som en örfil så hård att man har tinnitus i minst en kvart! Tydligen finns det helt korrekta profetior i Bibeln! Tydligen har Jesus förutspått att: "Det skall bli stora jordbävningar och svält och pest på den ena platsen efter den andra. Fasansfulla ting och stora tecken skall visa sig från himlen."

Jag blir alldeles kall. Det är ju verkligen jordbävningar, svält och annan skit på den ena platsen efter den andra. Hur kunde Jesus veta? Hur går jag vidare? Måste ju gå med i kyrkan igen. Gäller det gamla dopet då eller måste jag döpa om mig? Och får jag isåfall presenter?

Inga kommentarer: